夕颜慕茕

全职主周叶

既然翻译了就发上来呗

同学找我翻译Leona Lewis的Run,结果我爱上了Bleeding Love和Yesterday,今天一时兴起就把这两首给翻译了,Run反倒没有动_(:з」∠)_

既然翻译了,就发出来玩玩好了。


Yesterday-Leona Lewis

昨日恩典

I just can't believe you're gone

我只是不愿相信,你已离我而去

still waiting for morning to come

仍旧痴等着天光乍破

When I see if the sun will rise

当我看见太阳升起

In the way that you're by my side

和你我共赏的那些日出相仿佛

When we had so much in store

当我们拥有这么多期许

Tell me what is it I'm reaching for

告诉我,我还为何追逐

When we're through building memories

当我们构筑记忆的时候

I'll hold yesterday in my heart

我将昨天贮藏在内心深处

in my heart

内心深处


they can take tomorrow

他们可以夺走明天

and the plans we made

和我们计划好的一切

they can take the music

他们可以夺走音乐

that we'll never play

我们从未演奏过的

all the broken dreams take everything

所有支离破碎的梦境夺走了全部

just take it away

那就拿走好了

but they can never have yesterday

但是他们永远不能得到昨天

they can take the future

他们可以夺走未来

that we'll never know

我们从未知晓的

they can take the places

他们可以夺走地方

that we said we would go

我们约定要去的

all the broken dreams take everything

所有支离破碎的梦境夺走了全部

just take it away,

那就拿走好了

but they can never have yesterday

但是他们永远不能得到我的过去


You always used to say

你以前总是提及

I should be thankful for everyday

我应该感激每一天

heaven knows what the future holds,

天堂知道未来有什么

Or at least how the story goes

至少故事会如何进行下去

But I never believed them till now

但我从来不相信这些,直到这一刻

I know I'll see you again, I'm sure

我知道我会和你再次相遇,我确信

No, it's not selfish to ask for more

不,请求多一分不是自私

one more night one more day

多一晚,多一天

one more smile on your face

多一个你的笑靥

But they can't take yesterday

但是他们不能夺走昨天

they can take tomorrow

他们可以夺走明天

and the plans we made

和我们计划好的一切

they can take the music

他们可以夺走音乐

that we'll never play

我们从未演奏过的

all the broken dreams take everything

所有支离破碎的梦境夺走了全部

just take it away,

那就拿走好了

but they can never have yesterday

但是他们永远不能拥有昨天

they can take the future

他们可以夺走未来

that we'll never know

我们从未知晓的

they can take the places

他们可以夺走地方

that we said we would go

我们约定要去的

all the broken dreams take everything

所有支离破碎的梦境夺走了全部

just take it away,

那就拿走好了

but they can never have yesterday

但是他们永远不能拥有我的过去


I thought our days would last forever

我以为我们终将地老天荒

But it wasn't our destiny

可那不是属于我们的命运

cause in my mind we had so much time

因为我曾以为时间那么长

but i was so wrong

可我错得彻底而荒唐

No, I can't believe that

不,我不相信

I can still find the strength

我仍旧寻得到那力量

in the moments we made

在有我们的每分每秒

I'm looking back on yesterday

我愿追溯我们的过往


they can take tomorrow

他们可以夺走明天

and the plans we made

和我们计划好的一切

they can take the music

他们可以夺走音乐

that we'll never play

我们从未演奏过的

all the broken dreams take everything

所有支离破碎的梦境夺走了全部

just take it away,

那就拿走好了

but they can never have yesterday

但是他们永远不能拥有昨天

they can take the future

他们可以夺走未来

that we'll never know

我们从未知晓的

they can take the places

他们可以夺走地方

that we said we would go

我们约定要去的

all the broken dreams take everything

所有支离破碎的梦境夺走了全部

just take it away,

那就拿走好了

but they can never have yesterday

但是他们永远不能拥有我的过去


all the broken dreams take everything

所有支离破碎的梦境夺走了全部

But they can never have yesterday

但是他们永远不能拥有我和你的过去


Bleeding Love-Leona Lewis

逝爱

Closed off from love

从爱情里抽身

I didn't need the pain

我不需要那种痛苦

Once or twice was enough

一两回就足够

And it was all in vain

毕竟那都是徒劳

Time starts to pass

时间开始流逝

Before you know it you're frozen

在你意识到一切终止之前

But something happened

有些事情已经发生

For the very first time with you

从第一次遇见你

My heart melts to the ground

我的心就已融尽

Found something true

发现了这事实的

And everyone’s looking round

所有人面面相觑

Thinking I'm going crazy

以为我快要疯了

But I don't care what they say

可我不在意他们的话

I'm in love with you

我在与你相爱啊

They try to pull me away

他们试图助我解脱

But they don't know the truth

可他们不知道真相

My heart's crippled by the vein

我的心脏被静脉摧残窒息

That I keep on closing

那紧紧缠绕封闭的

You cut me open and I

你剖开了我的心,而我

Keep bleeding

不停地淌血

Keep, keep bleeding love

但请继续,继续这被鲜血浸透的爱情

I keep bleeding

我不停地淌血

I keep, keep bleeding love

我却继续,继续这被鲜血浸透的爱情

keep bleeding,

不停地淌血

keep, keep bleeding love

继续,继续这被鲜血浸透的爱情

You cut me open

只因你破开了我的心防


Trying hard not to hear

努力隔绝一切声音

But they talk so loud

但他们说得那么响亮

Their piercing sounds fill my ears

刺耳的声音充斥在耳蜗

Try to fill me with doubt

试图让我陷入怀疑的漩涡

Yet I know that the goal

尽管我明白他们的目的

Is to keep me from falling

是为了阻止我坠落

But nothing's greater than the rush

可无法比拟的悸动

That comes with your embrace

是你的拥抱所赐予

And in this world of loneliness

而在满世界的寂寞里

I see your face

我只能窥见你的面容

Yet everyone around me thinks that

尽管我身边的人都以为

I'm going crazy, maybe, maybe

我快要疯了,也许吧,也许

But I don't care what they say

可我不在意他们的话

I'm in love with you

我在与你相爱啊

They try to pull me away

他们试图助我解脱

But they don't know the truth

可他们不知道真相

My heart's crippled by the vein

我的心脏被静脉摧残窒息

That I keep on closing

那紧紧缠绕封闭的

You cut me open and I

你剖开了我的心,而我

Keep bleeding

不停地淌血

Keep, keep bleeding love

但请继续,继续这被鲜血浸透的爱情

I keep bleeding

我不停地淌血

I keep, keep bleeding love

我却继续,继续这被鲜血浸透的爱情

keep bleeding,

不停地淌血

keep, keep bleeding love

继续,继续这被鲜血浸透的爱情

You cut me open

只因你破开了我的心防


And it's draining all of me

这耗尽了我拥有的一切

Oh they find it hard to believe

他们觉得难以置信

I'll be wearing these scars

我将披着累累伤痕

For everyone to see

让所有人都看见


But I don't care what they say

可我不在意他们的话

I'm in love with you

我在与你相爱啊

They try to pull me away

他们试图助我解脱

But they don't know the truth

可他们不知道真相

My heart's crippled by the vein

我的心脏被静脉摧残窒息

That I keep on closing

那紧紧缠绕封闭的

Oh You cut me open and I

你剖开了我的心,而我

Keep bleeding

不停地淌血

Keep, keep bleeding love

但请继续,继续这被鲜血浸透的爱情

I keep bleeding

我不停地淌血

I keep, keep bleeding love

我却继续,继续这被鲜血浸透的爱情

keep bleeding,

不停地淌血

keep, keep bleeding love

但请继续,继续这被鲜血浸透的爱情

Oh You cut me open and I

你剖开了我的心,而我

Keep bleeding

不停地淌血

Keep, keep bleeding love

但请继续,继续这被鲜血浸透的爱情

I keep bleeding

我不停地淌血

I keep, keep bleeding love

我却继续,继续这被鲜血浸透的爱情

keep bleeding,

不停地淌血

keep, keep bleeding love

但请继续,继续这被鲜血浸透的爱情

I keep bleeding

我不停地淌血

I keep, keep bleeding love

我却继续,继续这被鲜血浸透的爱情

Oh You cut me open and I

你剖开了我的心,而我

Keep bleeding

不停地淌血

Keep, keep bleeding love

我愿继续,继续这被鲜血浸透的爱情


请执著于,这不被祝福的爱情。

即使荆棘为路,峭壁为景,若能与你,甘之如饴。

只愿不爱不散。


翻译Bleeding Love的时候还随手涂了两句。

如有错误请大家指出,谢谢!(づ ̄3 ̄)づ╭❤~

评论
热度(1)

© 夕颜慕茕 | Powered by LOFTER